Sökmotoroptimering

Sökmotoroptimering - On & Off Page SEO, Content

Få hjälp med sökmotoroptimering av en riktigt erfaren SEO EXPERT

ALLA TJÄNSTERBLOGGEN

Sökmotoroptimering

 

Sökmotoroptimering (eller SEO, Search Engine Optimisation) med kvalitet kännetecknas av en helhetssyn där SEO, digital marknadsföring och branding hör ihop. Hos mig köper du inte positioner på enstaka sökord. Jag ger istället hela din sida och alla dina viktiga sökord bästa tänkbara förutsättningar att ranka bra i Google genom On Page-SEO som teknisk och innehållsmässig optimering. Genom Off page-SEO, som ökar din synbarhet på webben och popularitet i Googles ögon, skapar jag dessutom intresse för din hemsida och förser den med naturlig, organisk trafik.

Längre ner på sidan kan du läsa mer om hur jag jobbar och om min bakgrund gällande just sökmotoroptimering.

 

Trygg, säker, seriös, pålitlig sökmotoroptimering – Bästa värdet till bästa pris.  

Jag har jobbat med SEO sedan 2009, så det är alltså över tio år sedan.  Genom åren har jag jobbat med svenska och internationella kunder,  både större och mindre.  Jag har också jobbat för och tillsammans med några av världens absolut bästa SEO-experter. Det bästa betyget jag kan få är när just dessa proffs är nöjda med mitt jobb och fortsätter förlänga avtal. 

Genom min SEO slipper du oroa dig för oseriösa eller tveksamma metoder och web spam. Du fastnar inte i något avtal eller riskerar oförutsedda kostnader. Det jag gör är seriöst, jag använder mig bara av pålitliga metoder som verkligen ger resultat. Så har jag alltid jobbat och det är därför mina kunder nöjda och fortsätter att anlita mig.

Jag erbjuder inte det bästa priset på marknaden, långt ifrån faktiskt, men jag tror ändå att jag kan ge dig bäst värde för pengarna. Eftersom jag jobbar som enskild konsult kan jag hålla nere kostnaderna för dig. Jag inte har fasta kostnader för dyra lokaler eller flashiga kaffemaskiner, så du kan känna dig trygg med att dina pengar inte går till kontorshyror eller kontorslyx.

 

Kontakta mig för offert/förslag

Fyll i uppgifterna så återkommer jag så snabbt jag kan:

 

6 + 11 =

SEO-tjänster


– Helhetslösningar
– Jag tar hand om all din SEO. Det här är såklart den bästa lösningen att du har en expert som har översyn och tar hand om allt. Jag tar mig an längre och kortare uppdrag, alltefter behov. 

De jobb jag gör inom SEO kan sammanfattas under följande punkter:

– SEO-analys /Audit – Säg till om du vill ha din sida analyserad och få en djuplodande rapport, det kan du få av mig även om du inte vill gå vidare med mina tjänster eller om du bara vill veta vad din sida har för behov . 

– SEO-konsultation – Vi går igenom din sida tillsammans och du får kloka råd om hur du ska förbättra sajten. Eller så kanske du har frågor och funderingar?

– SEO Marketing adaptation / Integrated SEO – Jag anpassar och integrerar SEO med din marknadsföring i stort. Eller så kan jag lära dig hur du fixar din digitala marknadsföring ”SEO-anpassat”,

– On Page SEO – Jag Fixar all sökmotoroptimering på din sida, det tekniska, struktur osv. Allt synbart och icke synbart.  

– OFF Page SEO – Jag exponerar din sida på nätet och ser till att Goole tycker att den är populär och relevant. Helt enkelt handlar det om smart hantering av inkommande länkar eller backlinks (även kallat inlinks) 

– Content Optimisation – Man kan så klart lägga det här är On Page SEO, men jag kan gå igenom din sida och optimera innehållet om din sida är väloptimerad i stort, eller om du tycker det.

– SEO Content / SEO-anpassad copy – Jag ser till att du får bästa möjliga innehåll till just din sida, innehåll som är optimerad för bästa möjliga synbarhet på Google.

– Local SEO – Jag fixar din Google My Business och Google Maps, och/eller anpassar sajten bättre till lokal marknad 

– SEO-anpassade hemsidor – Jag ser till att du får en snygg, personlig hemsida 

Vad är fördelen med att anlita en SEO konsult – jämfört med ett företag?

 

Trots framgångar har jag valt att fortsätta med att jobba som SEO konsult och att inte bygga upp ett företag. Istället ser jag till att jag goda resurser med bra medhjälpare som kan ta hand om allt jag behöver extra hjälp med. I början marknadsförde jag mig mer som ett företag än som konsult. Jag har även gett mig på att anställa folk, (faktiskt till och med att starta ett annat företag,) så jag vet hur det är och vad som krävs. Men jag insåg att i rollen som SEO konsult kan jag fokusera mer på det som är viktigast – kunden 

Jag har själv haft flera kunder som har anlitat någon av de stora mediabyråerna men hamnat mellan stolarna och blivit mer eller mindre bortglömda. Är man inte ett riktigt stort företag så får man helt enkelt inte så mycket hjälp och blir lätt bortglömd. Samtidigt, just som självständig SEO konsult kan jag hålla nere kostnader så att jag inte behöver använda dina pengar till ett stort kontor på en fin och dyr adress.  

Fast – det finns svenska experter som leder företag – till och med finns dom som kallar sig världsbäst på SEO (vilket man såklart kan ifrågasätta, jag har ju själv jobbat tillsammans med och för världsledande SEO-experter som jag definitivt skulle ranka högre. Att de dessutom gillar vad jag gör är så klart smickrande.). Men vad gör de i sina företag? De titulerar sig VD eller sköter marknadsföringen för det egna företaget. Hur mycket tid ägnar de egentligen åt sina kunder?   

Hos mig är det annorlunda. Att få en  SEO-expert, en egen konsult, som är så kunnig och har så mycket erfarenhet som jag, som faktiskt tar hand om hela arbetet, från ax till limpa – är faktiskt inte så lätt att hitta. Så grattis till dig att du lyckats hitta hit. Du är inte anonym för mig och alltså kan du vara trygg med att den som jobbar med din sajt är inte anonym för dig. Jag tar hand om allt arbete, från början till slut. Du vet exakt vem du ska kontakta om det är något, vem du ska klaga eller skälla på om något inte stämmer. Jag kan inte gömma mig eller skylla på någon annan. Du vet vem som tar ansvar för hela kedjan. Den tryggheten får du helt enkelt inte på ett SEO-företag, oavsett hur mycket än ägaren skryter om sin egen förmåga. 

…och om du ändå är skeptisk till SEO… 

 

…eller har du fastnat i kugghjulen?… 

 

Är du skeptisk till Sökmotoroptimering? Eller fungerar din SEO inte riktigt så bra som du trott? Det kan jag i sådana fall förstå.

 

Du kanske har haft en dålig leverantör tidigare, läst negativa saker om SEO eller känner någon som råkat illa ut?

 

Kanske du själv har råkat ut för ett halvdant eller direkt kasst SEO-företag?

 

Jo, jag kan inte förneka det här, men det är väldigt svårt att veta vem som är seriös eller inte. Och ännu svårare att veta vem som är riktigt bra. Om du är skeptisk så har du kommit helt rätt. Jag är inte en vanlig ”SEO-tekniker” eller ”SEO-expert” som jobbar för någon en av de stora aktörerna.

Det är inte heller bara så att jag har mer erfarenhet än de flesta svenska SEO-experterna på företagen då jag har över tio års erfarenhet av arbete med SEO och betydligt längre än så med internetbaserad marknadsföring och med marknadsföring i allmänhet. Genom åren har jag alltid och enbart använt mig av de tryggaste, mest pålitliga metoderna som finns tillgängliga. Kalla det ”etisk SEO” eller ”White Hat SEO” om du vill.

 

Hur jag jobbar med sökmotoroptimering 

I huvudsak består SEO av teknisk optimering, innehållsoptimering och arbete med inlänkar. Jag jobbar alltså med allt inom sökmotoroptimering – Både on page- och off page-SEO.

Sökmotoroptinering eller SEO är inte magi. Kortfattat innebär sökmotoroptimering att man gör saker för att hemsidan ska synas bra i sökmotorerna, främst i Google såklart eftersom de flesta här använder sig av den sökmotorn för att hitta på nätet.  

Det jag gör är som att jag hyra ut en butik eller ett skyltfönster i A-läge. Det liknar en plats på stan där alla går förbi och letar efter de nyaste och bästa prylarna. Fast det är på nätet förstås. Att betala för SEO är som att betala för en månadshyra för att få en plats där så många som möjligt ska hitta och uppmärksamma din butik, eller som nu hemsida, och få möjlighet att besöka den. Idag söker alla på nätet istället för att titta i annonser i tidningen, kolla i gula sidorna eller leta runt i staden. Så i många branscher finns man inte om man inte hittas lätt på nätet.   

Det är rätt vanligt att folk inte riktigt tror på SEO eller säger att det inte är en exakt vetenskap. Faktumed är SEO ganska förutsägbar. Det handlar mer om hur mycket du vill satsa och hur snabbt du vill komma upp i toppen. Metoderna är säkra, pålitliga. Google ändrar dock i sina algoritmer titt som tätt, så det gäller att hänga med i utvecklingen. 

 

Hur började jag jobba med Sökmotoroptimering? 

Det var mot slutet av 2008 som jag började jobba med SEO på en resebyrå där jag var informatör och marknadsförare . Jag hade faktiskt aldrig hört talas om begreppet sökmotoroptimering förut, så jag lärde mig faktiskt det ordet senare än många andra som jobbade med hemsidor även om det var ett relativt nytt begrepp i Sverige.  Eftersom jag redan gjort några hemsidor och jobbade med marknadsföring så gick det upp ett ljus direkt. Man måste ju jobba på en hemsida på rätt sätt för att den ska synas i sökmotorerna. Det var ju så självklart, men jag hade inte förstått vad man måste göra, vad det innebar. I resebranschen har man så små marginaler att marknadsföring som inte kostar så mycket blir jätteviktig. Och så är det, SEO är ju bland den mest kostnadseffektiva marknadsföringen som finns, perfekt för resebranschen.

Jag började med att lägga upp lite sajter och bloggar för att experimentera. En av hemsidorna lyckades jag till och med så bra med att den placerade sig bland topp hundra på Sveriges mest välbesökta bloggar. Det var på en av de största och mest viktiga blogglistorna. Jag blev så bra på det jag gjorde och så snabbt att jag ville utveckla mig inom SEO och kunna erbjuda det jag gjorde till andra.

Ett par jobb senare tyckte jag att jag var så duktig på det jag gjorde så jag tyckte att jag nog kunde göra något själv. Så jag startade eget. Nu har jobbat med mer många företag och hemsidor, stora som små, och jobbar med både svenska och internationella företag. Jag försöker hålla igång mellan tjugo och trettio kunder samtidigt. Jag har bra medhjälpare som kan lasta av arbete om det behövs. Och så har jag faktiskt jobbat med och för några världsledande experter på SEO, och ständigt fortsätter jag att utveckla det jag gör.